• تاریخ: مارس 9, 2019
  • شناسه خبر: 41460

کمبود سرانه آموزشی در قم، مساله‌ای جدی است

بهرام سرمست شب گذشته در جلسه شورای آموزش و پرورش قم در تالار امام جواد(ع) در استانداری قم بیان کرد: آموزش، نیاز به سرانه‌های استاندارد دارد و باید فاصله‌ها را در مسیر آموزش برداشت. ...

کمبود سرانه آموزشی در قم، مساله‌ای جدی است

شعارسال: استاندار قم گفت: کمبود سرانه آموزشی در قم، مساله ای جدی است و نیاز به پیگیری در سطح ملی دارد.

بهرام سرمست شب گذشته در جلسه شورای آموزش و پرورش قم در تالار امام جواد(ع) در استانداری قم بیان کرد: آموزش، نیاز به سرانه‌های استاندارد دارد و باید فاصله‌ها را در مسیر آموزش برداشت.

استاندار قم افزود: کمبود سرانه آموزشی در قم، مساله‌ای جدی است و نیاز به پیگیری در سطح ملی دارد به ویژه این‌که قم، استانی مهاجرپذیر است و باید برای افزایش جمعیت دانش آموزی آن تدبیری اندیشید.

وی اظهار کرد: رتبه استان قم در زمینه فضای آموزشی در سال ۹۳، ۳۲ بوده که به ۲۶ ارتقا یافته است اما هم‌چنان این کمبود احساس می‌شود.

سرمست عنوان کرد: خیرین همواره در مدرسه‌سازی و تامین نیازهای آموزشی، پیشگام بوده‌اند؛ به طوری که ۴۸ درصد از فضاهای آموزشی استان قم توسط خیرین احداث شده و این رقم یک رکورد به شمار می‌رود.

وی گفت: با توجه به افق جمعیتی که در منطقه پردیسان پیش‌بینی شده است، نیازمند مشارکت‌های خوبی در احداث مدرسه و رفع نیازهای آموزشی در منطقه هستیم.

استاندار قم افزود: با همه کمبودها و مشکلاتی که در قم از نظر سرانه آموزشی وجود دارد، اما فضای آموزشی در آموزش و پرورش فرهیخته و مطلوب است.

وی تصریح کرد: در قم از نظر زیرساخت‌های کاردانش و فنی حرفه‌ای نیز با کمبود مواجه‌ایم و تنها ۷۰ مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای و کار و دانش آن هم با کمترین امکانات فعال است که باید تقویت شود.

سرمست بیان کرد: یکی از دغدغه‌های جدی، کاهش حوزه آسیب‌های اجتماعی است که در این باره بیشترین اعتبارات شامل ۲ میلیارد تومان از سوی استانداری قم به آموزش و پرورش اختصاص یافته است.

۲۳ مدرسه جدید به چرخه آموزشی قم افزوده می‌شود

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم گفت: سال آینده ۲۳ مدرسه جدید به چرخه آموزشی قم افزوده می‌شود.

حمیدرضا شیخ‌الاسلام در جلسه شورای آموزش و پرورش قم افزود: شورای آموزش و پرورش در دی ماه ۱۳۷۲ راه‌اندازی شد و مجلس، قانون تشکیل شوراها را مصوب کرد،این شورا برکات زیادی در رفع مشکلات در حوزه آموزشی داشته است.

وی اظهار کرد: در طول ۴ سال گذشته با وجود مشکلات آموزشی ۱۴۷ مدرسه در قم احداث و بازسازی‌شده است؛ هم‌چنین سال آینده ۲۳ مدرسه جدید به چرخه آموزشی قم افزوده می‌شود.

وی اظهار کرد: در سال جاری مبلغ یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان از محل عوارض ساخت، سهم آموزش پرورش قم بوده است؛ سال گذشته یک میلیارد و ۸۵۰ میلیون تومان جهت بازسازی و نوسازی مدارس استان تخصیص یافت در حالی که بر اساس قانون هر سال باید ۱۰ میلیارد تومان اختصاص یابد.

وی بیان کرد: در مجلس با پیگیری نمایندگان، مصوبات خوبی در حوزه آموزش و پرورش شکل می‌گیرد اما در میدان عمل، موانع جدی وجود دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم گفت: این مصوبات باید مشکلات و گرفتاری‌های فرهنگیان را حل و فصل کند و از سوی دیگر دست مدیران استانی را در جهت همراهی با آموزش و پرورش باز بگذارد.

وی ادامه داد: در سال گذشته در بازسازی مدارس به رتبه هفتم دست یافته ایم اما انتظار داریم مسئولان در اعتبارات نوسازی مدارس نگاه ویژه‌ای نسبت به قم داشته باشد.

شیخ الاسلام عنوان کرد: تعدادی زمین با کاربری آموزشی در پردیسان در نظر گرفته شده بود اما با حضور فرد خیر، مانعی در ساخت و ساز ایجاد می‌شد که با لطف مسئولان ۴۷ زمین در پردیسان مشخص شد؛ اگر خیری بتواند احداث مدارس را بر عهده بگیرد، زمین‌ها آماده است.

وی گفت:در ارتباط با ساخت مدارس باید قیمت تمام شده زمین را به اداره کل مسکن بدهیم اما قرار شد با پرداخت اوراق قبول کنند تا مشکل حل شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم افزود:در سال ۸۶ با برف شدید و یخ بندان، بخش زیادی از آسفالت مدارس تخریب شد که با تلاش وزارت و اداره کل نوسازی ۱۰۰۰ تن قیر را برای قم تهیه شد و ۱۸۰ مدرسه با مساحت ۲۰۰۰ متر آسفالت شد که اگر می‌خواستیم با اعتبارات حل کنیم قابل اجرا نبود.

وی بیان کرد: هم‌چنین در چهار سال گذشته ۴۲ طرح ویژه تجهیز و تأمین زیرساخت مدارس فنی حرفه‌ای و کاردانش قم اجرایی شده است هر چند هم‌چنان با کمبود تجهیزات مواجه‌ایم.


سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار :۱۷ اسفند ۹۷، کد خبر:۹۷۱۲۱۷۰۸۸۶۵ ،www.isna.ir


منبع :: http://shoaresal.ir

READ  خانواده، شاه کلید درمان اعتیاد
0/5 (0 نقد و بررسی)