• تاریخ: اسفند ۲۳, ۱۳۹۷
  • شناسه خبر: 41823

مجتمع‌های بین راهی قم در نوروز ۹۸ نظارت مستمر می شود

قم - ایرنا - رئیس اداره بازرگانی و سرمایه گذاری راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای قم گفت: با هدف نظارت مستمر بر مجتمع‌های بین راهی استان طی نوروز 98، گشت‌های 24 ساعته این اداره کل تشک ...

مجتمع‌های بین راهی قم در نوروز ۹۸ نظارت مستمر می شود

به گزارش ایرنا از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای قم، حمیدرضا ذاکر روز پنجشنبه در گفت و گویی با اشاره به اجرای طرح نوروزی این اداره کل از ۲۵ اسفندماه سال جاری اظهار کرد: این طرح تا پایان تعطیلات نوروز ۹۸ ادامه خواهد داشت.
وی افزود: ۷۰۰ کیلومتر آزادراه و جاده در محدوده استان قم وجود دارد که ۳۰ مجتمع خدماتی و رفاهی بین راهی مشغول فعالیت می باشد.
وی با بیان اینکه بیشتر این مجتمع‌ها در چهار آزادراه اصلی کشور قرار دارد گفت: هفت مجموعه در آزادراه قم – تهران، دو مجتمع در مسیر قم – کاشان، سه مجتمع در آزادراه قم – گرمسار و دو مجموعه هم در مسیر سلفچگان به ساوه فعال است.
وی ادامه داد: برنامه‌ریزی برای نظارت دقیق و مستمر نوروزی بر مجتمع‌های خدماتی و رفاهی بین راهی استان قم از یک ماه پیش آغاز و بر همین اساس، جلسات گوناگونی با حضور مدیران این مجموعه‌ها برگزار شد.
ذاکر از تشکیل کمیته‌های مشترک بازرسی و نظارت اداره کل راهداری استان قم با با مرکز بهداشت، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، ستاد اقامه نماز و اداره اماکن و استانداری قم خبر داد و افزود: بازرسی از مجتمع‌های بین‌راهی در طول سال دست کم ماهی یک بار صورت می‌گیرد و توصیه‌ها و تذکرات لازم به آنها ارائه می‌شود ولی در طرح نوروزی، این بازدیدها همه روزه و به صورت ۲۴ ساعته خواهد بود.
وی خاطرنشان کرد: طی روزهای گذشته بازدید در قالب طرح استقبال از سال نو با حضور نمایندگان سازمان راهدای کشور از این مجتمع‌ها صورت گرفته است.
وی با بیان اینکه در این طرح تلاش شده نواقص و کمبودها به دقت مورد بررسی قرار بگیرد گفت: به مدیران مجتمع‌های خدماتی رفاهی واقع در محدوده استان ابلاغ شده که تا پیش از ۲۵ اسفند، تمام این نواقص را برطرف کنند.
ذاکر با اشاره به برگزاری جلسات متعددی با اعضای انجمن صنفی مجتمع‌داران استان قم تصریح کرد: اطلاع‌رسانی کامل در مورد طرح نوروزی راهداری به ویژه در مورد آماده‌سازی کامل سرویس‌های بهداشتی و نمازخانه‌ها در مجتمع‌های بین‌راهی صورت گرفته و بنرهایی نیز با هدف اطلاع رسانی مسافران در محوطه این اماکن نصب خواهد شد.
وی ادامه داد: سامانه تلفنی ۱۴۱ به منظور دریافت پیشنهادها، شکایت ها و انتقادهای مسافران از مجتمع‌های بین‌راهی در نظر گرفته شده است، البته نظارت بیشتر توسط کمیته نظارت استان و گشت‌های این اداره کل با هدف ارزیابی دقیق و همه روزه مجتمع‌ها انجام خواهد شد.
وی در مورد اقدام هایی که در طول سال جاری در حوزه رسیدگی به شکایات مردمی از مجتمع‌های بین راهی صورت گرفته است خاطرنشان کرد: ۱۰ مورد رسیدگی به انتقادها و شکایت ها، دو مورد اخطار کتبی مبنی بر تعطیلی مجتمع‌ها در صورت رفع نشدن نواقص و یک مورد تعطیلی، از جمله این اقدام ها به شمار می آید.
۱۱۷۵ /


منبع :: http://www.irna.ir